  • Data: 2004-11-09 03:32:12
    Temat: Re: PRAWA AUTORSKIE NA WWW?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <cmnhtr$ja8$1@inews.gazeta.pl>, red wrote:
    > Prowadze serwis internetowy, kilka dni temu zamiescilismy zdjecie (a raczej
    > tylko odnosnik do niego, gdyz fizycznie nie znajdowalo sie na naszym
    > serwerze)jako ilustracje informacji z informacja kto jest autorem zdjecia i
    > do kogo naleza prawa autorskie.
    > Dzisiaj autor zdjecia domaga sie ode mnie odszkodowania na podstawie
    > artykułu 79 paragraf 1 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    > Co w takiej sytuacji? Bede wdzieczny za wszelakie wskazowki.

    Hmmm, ciekawy przypadek. Mam spore wątpliwości czy są podstawy do takiego
    roszczenia skoro zdjęcie nie jest na waszym serwerze. Autor z pewnościa może
    domagac się czego się domaga od tego kto to zdjęcie opublikował a nie od tego
    kto podaje informacje gdzie ta publikacja się znajduje. Samo uwidocznienie
    zdjęcia (w przypadku ogólnym) następuje za sprawą przegladarki, więc właściciel
    serwera z samym odnośnikiem i tutaj nie bierze w tym udziału.
    Odpisz mu może stosując taka argumentację i niech uzasadni gdzie nastapiło
    naruszenie praw autorskich.

    (nie jestem prawnikiem)

    --
    Marcin