  • Data: 2003-10-14 07:01:28
    Temat: Re: POLISA POSAGOWA-jak obliczyć ewentualną zasądzoną kwotę?
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Beata <b...@w...pl> napisał(a):

    > Moja polisa- suma ubezpieczenia 500.000 zł
    > skladka miesieczna 2 425zł polisa kończy sie na początku 2004 r trwala 15lat
    > w pewnym momencie PZU kazalo zaprzestac wplacania skladek,gdzie sie udać w
    > pierwszej kolejnośći tzn kto potrafi prawidłowo obliczyć zasądzoną kwotę
    > DZIĘKUJE BARDZO i POZDRAWIAM
    >
    > Sprawę nalezy wnieść do sądu. To, jaką kwotę sąd zasądzi zależy od linii
    orzeczniczej danego sądu okręgowego. Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO
    w Poznaniu. Kwotę, na jaką umówiły się strony (czyli nie nominalną sumę
    ubezpieczenia, a tą wyższą kwotę z pierwszej strony polisy) dzieli się przez
    średnie miesięczne wynagrodzenie z roku zawarcia polisy . Otrzymaną n-
    krotność mnoży się przez obecne średnie miesięczne
    wynagrodzenie ogłaszane przez Prezesa GUS (ale netto, a nie brutto -
    aktualnie brutto jest to 2141,01 zł). Tak otrzymaną kwotę dzieli się przez
    dwa - sąd zasądza na Twoją rzecz takąż połowę.
    Albo sama wytocz powództwo, albo lepiej zwróć sie o pomoc do rzecznika
    konsumentów,

    pzdr

    marek radwański