  • Data: 2009-02-02 23:46:55
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 23:39:07 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zaniechanie.

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani (...) unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić
    albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

    To jakiego zaniechania "dopuścił się" rowerzysta? Ja dalej jestem
    przekonany, że przez brak zaniechania pewnych czynności (przez rowerzystę)
    doszło do wypadku. Nie zwolnił, nie zsiadł, nie uważał.

    Ze słownika JP:
    zaniechanie <<powstrzymanie się od działania, które na podstawie określonej
    normy prawnej powinno było nastąpić>>

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik