  • Data: 2004-07-22 14:01:03
    Temat: Re: PESEL
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cdof1p$agu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Do celow podatkowych slyzy NIP, a PESEL jest potrzebny do placenia
    skladki
    > na ubezpieczenie zdrowotne. Jak nie bylo kas chorych to dostawaly go
    tylko
    > osoby ktore ukonczyly 18 lat, a po ich utworzeniu dostaja go noworodki.

    To chyba nie jest prawda, bo moje
    dziecko miało PESEL na długo przed wprowadzeniem kas chorych,
    a do dowodu jeszcze daleko.
    Ustawa, którą cytuje przedpiśca jest z 1974
    i już wtedy pewnie PESEL był nadawny z urzędu.

    Skoro w art 31a.3 wymieniono wszystkie
    osoby, które mogą się ubiegać o PESEL,
    to chyba właśnie w wymienionych w tym artykule w przepisach:
    o ubezpieczeniu społecznym
    i o NFZ (zdrowotnym)
    należy szukac odpowiedzi.