    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszukują przy wyborach w następujący sposób:
    Date: Sun, 30 Sep 2007 22:28:29 +0200

    Użytkownik "Sanctum Officium" <b...@b...bla> napisał w wiadomości
    news:fdmb0d$a32$1@inews.gazeta.pl...
    > "boukun" <b...@n...pl> wrote in message
    >
    > Skomentuję te żałosne debilizmy.

    > Totalna bzdura. W 11-cyfrowym numerze PESEL do ewentualnej manipualcji są
    > tylko 3 cyfry. Pierwsze dwie to rok urodzenia, następne dwie to miesiąc,
    > nastepne dwie dzień, kolejne trzy są do dowolnego przyznania
    > nowonarodzonej
    > osobie (tylko tu może być ewentualna manipulacja), cyfra dziesiąta oznacza
    > płeć (cyfry 0 i parzyste - kobieta, nieparzyste - mężczyzna), a cyfra 11
    > jest cyfrą kontrolną obliczaną w ścieśle określony sposób na podstawie
    > pierwszych 10.

> [...]

    A w nim:

    Tworzony rejestr zawiera następujące dane:

    a.. numer PESEL
    b.. nazwisko i imiona aktualne
    c.. nazwiska i imiona poprzednie
    d.. imiona i nazwiska rodowe rodziców
    e.. datę i miejsce urodzenia
    f.. płeć
    g.. obywatelstwo
    h.. adres i datę zameldowania na pobyt stały
    i.. adres zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące wraz z
    określeniem okresu zameldowania
    j.. serię i numer dokumentu tożsamości (dowodu osobistego, karty stałego
    lub czasowego pobytu na terytorium RP) oraz oznaczenie organu, który go
    wydał
    k.. datę zgonu
    l.. datę sprzeciwu przeciwko udostępnianiu danych osobowych
    boukun