    From: "Jacek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oświetlenie na klatce schodowej - jaka intensywnosc?
    Date: Wed, 14 Nov 2007 21:12:43 +0100

    Użytkownik "seba"

    Jacek napisał(a):
    > Są normy budowlane, ktore to reguluja. W zasadzie w normach podaje sie
    tylko
    > oswietlenie minimalne, wiec moze byc wiecej. Zalezy co Ci przeszkadza :)
    Czy
    > jest za jasno czy za ciemno ?
    > Dla klatki schodowej bedzie to jakies 50-150 lux tak z pamieci. Gdzies mam
    > ta norme, ale nie chce mi sie teraz szukac. Jakby bylo konieczne to
    znajde.

    >W bramie zamontowali zbicie napiecia do 100V i zamontowane zarowki 50W
    >swieca jak swieczki. Sam juz 2 razy zaliczylem glebe.

    To juz chyba taniej byloby zamontowac energooszczedne swietlowki niz
    montowac jakis transformator do zbicia napiecia, ale zalezy ile tych zarowek
    jest. Tylko, ze taka świetlowke ktos moglby ukrasc.
    Najlepiej to wymien na wlasny koszt zarowke 50W na 100W lub na mocna
    swietlowkowa jak sie nie boisz, ze podprowadza.

    W ostatecznosci to mozna powolac sie na norme i zadac jej spelnienia ze
    wzgledow bezpieczenstwa.
    Tylko, ze teraz te normy nie sa tak do konca obowiazkowe, sa uznaniowe.
    Jednak ktos musialby przeprowadzic pomiar luxomierzem i wykazac, ze jest za
    niskie natezenie.
    Z drugiej strony nie ma co tu mierzyc skoro ludzie sie potykaja.