  • Data: 2007-11-15 08:00:43
    Temat: Re: Oświetlenie na klatce schodowej - jaka intensywnosc?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    William pisze:

    > Zapewne dali diodę w obwód i napięcie skuteczne zmalało z 230V na 115.
    > Czyli żarówka z prawa oma pobiera daje cztery razy mniej energii.

    Nie wiem czy są łatwo dostępne, ale widziałem piwnicę gdzie obniżono
    napięcie, ale zamontowano dostosowane żarówki.
    Nie wiem czy zrobiono to transformatorem na 12V i żarówkami na 12V, czy
    diodą i użyto żarówek na 110V.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html