  • Data: 2006-12-15 15:43:08
    Temat: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > UĹźytkownik "t" <r...@o...pl> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci

    > A to raczej pytanie z dziedziny medycyny. MaĹ&#65533;o prawdopodobne abym
    zapĹ&#65533;aciĹ&#65533;
    > za uĹźytkowanie takiego programu na takich zasadach.
    > --

    Nie ma żadnego paragrafu. Jeśli uzyskałeś program od osoby uprawnionej (sklep
    np.), a nie skopiowałeś od kolegi to inne sprawy policji nie interesują.
    Złamanie umowy cywilnej (zwanej przez MS licencją, BTW: nie jest to licencja w
    rozumieniu naszego prawa autorskiego) może ścigać cywilnie MS z oskarżenia
    prywatnego. Ergo: jeśli kupisz Offica EDU i będziesz na nim pisał książki i
    sprzedawał je MS może pozwać cię o odszkodowanie za poniesione straty i tyle.
    Z innej jeszcze strony: nalepka na czole byłaby prawdopodobnie klauzulą
    niedozwoloną wg ustawy konsumenckiej.

    Pozdrawiam,
    A.