  • Data: 2006-12-16 20:39:36
    Temat: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maluch wrote:
    > Onet.pl podaje:
    > "Badania IDC przeprowadzone na zlecenie BSA wskazują na spadek
    > wskaźnika piractwa w Polsce z 59 do 58 procent.Globalny wskaźnik
    > piractwa w 2005 utrzymał się na notowanym rok wcześniej poziomie 35
    > procent, zaś straty producentów wzrosły o 1,6 miliarda dolarów. Ponad
    > jedna trzecia oprogramowania instalowanego w 2005 roku w komputerach
    > typu PC na całym świecie była nielegalna. Straty producentów oceniono
    > na 34 mld dolarów."

    Zawsze zastanawiałem się, w jaki sposób Onet zebrał takie dane (zakładając,
    że były rzetelne a nie wyssane z palca):

    "Przepraszam, mamy taką anonimową ankietę dotyczącą nielegalnego
    oprogramowania, czy mogę? ... Dziękuję, a więc: Czy używa Pan nielegalnego
    systemu? ... (...) Pana imię, nazwisko?... Dziękuję..." :)

    > źródło: http://wiadomosci.onet.pl/1451097,18,item.html

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !