    From: "Gigant" <g...@s...aster.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie bez klucza - legalne?
    Date: Sat, 24 Mar 2007 17:45:22 +0100

    Droga Aniu przede wszystkim piszesz ze mozesz kupic na fakture oryginalne
    nosniki nosnik nie jest potwierdzeniem legalnosci oprogramowania.
    Aby sie dowiedziec jakie warunki uzytkownik musi spelnic wystarczy
    przeczytac umowe licencyjna lub / i skontaktowac sie z przedstawicielem
    oprogramowania.
    Klucz sam w sobie nie swiadczy takze o legalnosci jest to tylko
    "zabezpieczenie" producenta jak i zwykle dzialanie na psychike uzytkownika
    koncowego zeby mial swiadomosc ze robi cos niedozwolonego wpisujac
    "skradziony" klucz.
    Mozesz takze zwrocic sie do producenta o odzyskanie klucza badz
    wygenerowaniu nowego na podstawie faktury i tu tez sa wyjatki bo np licencje
    OEM permanentnie przypisane sa do jednego komputera.
    Ja np uzywam oryginalnej automapy na palmtopie i z kazda aktualizacja mam
    nowe klucze rejestracyjne. A licencja ciagle ta sama przedluzana raz do
    roku.
    Mysle ze najprostrzym sposobem jest skontaktowac sie z lokalnym
    przedstawicielem.
    Zycze powodzenia w pozyskiwaniu legalnego oprogramowania