    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie GNU/GPL
    Date: Mon, 14 Jul 2008 13:37:55 +0200

    Tristan wrote:
    [...]
    > To znaczy reprezentuję, aczkolwiek tu jestem mniej restrykcyjny i nie
    > uznaję wolności ala BSD za jakieś straszliwe zło,

    Chodziło mi o poglądy dot. wirusowości w kontekście pluginów, a nie o
    poglądy na cały świat ... ;)

    > choć owszem, momentami
    > GPL wydaje mi się sensowniejsza. Ino gdyby Wasza interpretacja była
    > właściwa, to co różni LGPL od GPL?

    Po pierwsze nie wasza, co najwyżej "ich". Ja na ten temat nie mam własnej
    interpretacji - zdania na ten temat są podzielone i moje zdanie na ten
    temat *też* jest niejednoznaczne.

    Po drugie, jest jednak różnica. Jeżeli do pisania pluginu użyjesz nagłówków
    dostarczonych przez GPLowy projekt, to już jest wyraźnie produkt pochodny.

    Po drugie, LGPL objawia swoją różnicę w stosunku do GPL głównie w przypadku
    kiedy to biblioteka/toolkit jest na *GPL i na jej podstawie piszesz
    aplikację. W przypadku pluginów jest odwrotnie - aplikacja już jest (na
    *GPL) a do niej piszesz bibliotekę.

    p. m.