eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpóźnienie zwrotu pobrania › Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.glorb.com!news-out.re
    adnews.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 2 Jul 2012 22:30:44 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
    In-Reply-To: <jssr03$6qh$1@inews.gazeta.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1207022213540.2544@quad>
    References: <jsrigq$e94$1@inews.gazeta.pl> <jsrnmv$e7q$79@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1207021906550.2856@quad> <jssr03$6qh$1@inews.gazeta.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 43
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1341264633 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1301 83.15.167.123:61586
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:706276
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 2 Jul 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W dniu 02.07.2012 19:26, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> a to co innego niż bezodsetkowy, "rozsądny"
    >> czas na zwrot)
    >
    > A 7 dni roboczych jest rozsądne w dobie eliksirów itp?

    Iksiński wyłożył. Wpłacasz gotówkę, prawda?
    Przyjmij to sobie tak: jakby firma miała "bylejaką" organizację
    obrotu gotówką, to te 7 dni mogłoby nie starczyć.
    Załóż "depozytowanie prawidłowe" na przykład.
    Powiedzmy - może średnia i mediana, a może i średnia kwadratowa
    byłyby niższe, ale "ponad 7 dni" nie byłoby niczym niezwykłym.
    Jeśli są w stanie zapewnić czas krótszy *i* jakoś z tego
    korzystają, ich zysk. Ale również ich ryzyko, bo jak "kasy
    braknie" (z powodu rozdania na cele nie przewidziane
    w umowie) to mogą się gęsto tłumaczyć.
    W końcu depozyt czy pieniadze powierzone to nie pożyczka.

    >> [...ciągle do PAŚ...]
    >> Twoja teza o "obracaniu pieniędzmi klientów" nie jest wcale
    >> oczywista, na dzień dobry spytam, czy umowa im na to pozwala,
    >> albo inaczej: gdzie dowód że tak robią?
    >
    > Myślisz, że mają osobne, nieoprocentowane konto, na którym składują te
    > pieniądze

    Jak wyżej.
    I wcale się bym nie zdziwił, jakby odpowiedź brzmiała "tak" :P
    Nie, nie żartuję.
    W zamian bonus - "pieniądze firmowe" (pieniądze stanowiące własność
    firmy, a nie klientów) oprocentowane na 45% :>
    W końcu to bonus podobny do "darmowego obiadu" fundowanego przez
    stacje paliwowe kierowcom ciężarówek.

    > i przetrzymują je tam 7 dni roboczych w ramach Zrobimy Na
    > Złość Klientowi?

    Inaczej.
    "Wyssiemy z klienta ile tylko się da wg regulaminu".

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1