    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
    Date: Mon, 11 Feb 2008 23:47:09 +0100

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 luty 2008 14:07
    > (autor Gotfryd Smolik news
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0802121404430.3760@athlon64>):

    > A najlepiej to byłoby znieść ogólnie wszystkie te obowiązkowe
    > niezgodności. Klient by z definicji wiedział, że ma gwarancję na towar
    > albo nie ma. Ew. można by zostawić to dla jakiejś drobnicy, żeby nie było,
    > że zjełczały serek w spożywczaku baba odrzuci, bo nie wziąłem pisemnej
    > gwarancji. (choć też mi jedna kupa nie chciała przyjąć kiedyś... ale co
    > miałem, o serek za 2zł się sądzić?)

    Niby tak, ale przy założeniu że w obrocie są tylko porządne produkty
    porządnych marek.

    Tyle że w obrocie występuje mnóstwo usługodawców typu Tele2 oraz ich
    sprzedażowych odpowiedników.

    Ja się nie dam nabrać, ty się nie dasz nabrać, Gotfryd się nie da nabrać.
    Ale już moi rodzice się dadzą nabrać i wezmą niechcący coś kupią/podpiszą.
    Mam ludzi w sile wieku ubezwłasnowolnić? Czy lepiej jeżeli mogą się z
    takiego zakupu/umowy wymiksować w jakimśtam okresie czasu lub pod pewnymi
    warunkami?. Pytanie retoryczne, bo ja wolę opcję z ochroną konsumentów :).

    p. m.