    From: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OpĹ?ata planistyczna - rozbĂłj w biaĹ?y dzieĹ?...
    Date: Fri, 17 Apr 2009 19:32:36 +0200

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:gsad8t$3pl$1@news.onet.pl...

    > Dziwne, bo po uchwaleniu planu będzie więcej warta = będziesz mógł zażądać
    > więcej i wcale niewykluczone, że ktoś Ci tyle da.

    I tak i nie - fakt są takie plan jest, ale uprawomocnienie nastąpi po
    publikacji w Dzienniku Urzędowym. Szczęście w nieszczęsciu, że w moim
    województwie są spore opóźnienia w publikacji usta gminnych w takim
    dzienniku. A od publikacji musi minać 30 dni, aby plan się uprawomocnił :)
    Innymi słowy - w tej chwili działka, jest rolna, ze studium w którym, jest
    mowa, że m.in na mojej działce będzie można postawić dom jednorodzinny.
    Więc, ktoś kto kupi teraz działkę rolną, ze studium i planem, ale jeszcze
    nie uprawomocnionym - i tak ma pewność, że za ok 2-3 miesiące ta działka z
    automatu staje się budowlana itd. :)

    Różnica dla mnie jest taka, że przed uprawomocnieniem ja nie podlegam pod
    opłatę planistyczną, a po uprawomocnieniu podlegam.... :)

    > Teraz? Na działce rolnej? Nie wiem czemu twierdzisz, że nie ma możliwości
    > by ktoś odmówił teraz, ale domy zdecydowanie lepiej buduje się na
    > działkach przeznaczonych pod zabudowę niż na rolnych ';)

    Nie wiem jakie przepisy, ale wg mojego znajomego - doświadczonego w branży
    nieruchomości - jeśli działka rolna, jest połozona w otoczeniu działek
    budowlanych, zabudowanych domami jednorodzinnymi, z uzbrojeniem w drodze, i
    przy drodze - z autoamtu będzie miała przy przekształceniu z rolnej w
    budowlaną warunki zabudowy jako jednorodzinne. Gdyby nie było planu, i tak
    po braku chęci zakupu działki rolnej przez Agencje Własności Rolnej (prawo
    pierwokupu) - kupujący i tak mógłby działkę przekształcić w budowlaną i
    potem dalej się budowac - koszt z tego co pamiętam ok. 130 zł za wniosek
    itd. :)

    Więc - w tym konkretnym przypadku wnoszę, że plan niekoniecznie musi być
    uchwalony, by mieć pewność co do możliwości budowy domu na mojej działce :)

    Vonn79