  • Data: 2006-01-03 22:17:46
    Temat: Re: Ojciec i dziecko.
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wk wrote:

    > Zgodzę się na rozwód bo kocham syna i ją też. Jeśli się bym nie zgodził
    > byłaby wojna, której chcę uniknąć i która to wojna nie ma sensu.

    Moim zdaniem powinieneś powiedzieć sądowi, że nie chcesz rozwodu,
    ponieważ wiesz, że to będzie tragedia dla Waszego dziecka i że chcesz
    nadal temu dziecku zapewniać rodzinny dom. To nie to samo, co jakieś
    wojny i nic nie warte straszenia w stylu "nie dam Ci rozwodu".
    A po takim oświadczeniu sąd może spojrzeć na Ciebie inaczej i Twoją
    prośbę o zostawienie dziecka z Tobą potraktować z większym zrozumieniem.

    Natomiast jeśli powiesz, że tak, że się na wszystko zgadzasz, chcesz
    tylko, żeby dziecko było przy Tobie, to usłyszysz pewnie "to się
    zobaczy", a Twoje szanse, przy tak małym dziecku będą minimalne.
    Jeśli nie powiesz sądowi, że dla Ciebie rodzina jest wszystkim, a dla
    Twojej żony... najwyraźniej nie, to skąd sąd ma niby wiedzieć, że
    będziesz dla dziecka lepszy? Pokieruje się czystą statystyką i tyle.
    Nie musisz tego robić agresywnie, nie musisz żonie niczego wyciągać,
    wystarczy, że powiesz, że Ty rozwodu nie chcesz i wyjaśnisz dlaczego.
    Potem w razie czego będziesz mógł zmienić zdanie.

    Jeśli mogę Ci coś jeszcze podpowiedzieć, to staraj się akcentować, że to
    dziecko to syn. I że jemu już niedługo zacznie bardzo brakować ojca.

    --
    MArta
    m...@N...pl