eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOgraniczenie predkosci › Re: Ograniczenie predkosci
  • Data: 2005-12-29 19:28:18
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał...

    > > Czyli zgadzasz się, że na podstawie samego kształtu D-1/2
    > > nie można mieć pewności który to znak (gdy nie ma A-7),
    > > oraz (co ważniejsze) że na podstawie jego braku/niewidoczności
    > > na drodze przecinającej nie można uznać, że droga do której
    > > dojeżdżamy jest równorzędna.
    >
    > A dlaczego mam się nie zgodzić ?

    Bo niedawno sugerowałeś, że na tej podstawie mam ustalać
    pierwszeństwo. Ale jeśli nie i się zgadzasz, to dobrze.

    > Sytuacje mogą być różne i nie ma konkretnej, przygotowanej metody, ale
    > wydaje mi się, że na P-15 zareaguje 1 na 100 i będziesz to tylko Ty.
    > Zbyt mało czasu na analizę i większość nie zwraca uwagi na znaki, bo jeździ na
    > pamięć.

    Na pamięć to tylko ci, którzy znają skrzyżowanie i pamiętają,
    jakie znaki tam stoją. Jeżeli ktoś jedzie tam pierwszy raz, to trudno
    jechać na pamięć ;-)
    BTW, jeżeli ukradli A-7 a ja znam to skrzyżowanie - to na pamięć oznacza
    (na szcęście) udzielenie pierwszeństwa.

    > Brak znaku czyni skrzyżowania dróg twardych "równorzędnymi". Do
    > zasad ogólnych należy szczególna ostrożność.

    Brak znaków - oczywiście. Ale gdy jest znak P-15 i widzę nadjeżdżający
    pojazd z lewej, właśnie ten znak spowoduje, że nie uznam tego skrzyzowania
    za równorzędne. Zachowanie ostrożności będzie polegało *właśnie* na tym.

    Sławek




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1