eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOgraniczenie predkosciRe: Ograniczenie predkosci
  • Data: 2005-12-25 12:53:55
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ajgor wrote:

    >>Popatrz na to logicznie - jakie znaki są lepiej widoczne? Poziome czy
    >>pionowe?
    >
    > O tym na kursie nie bylo. Ale BYLO ze poziome maja pierwszenstwo.
    > Dopatrujesz sie logiki u Polskich prawodawcow?

    Polscy prawodawcy nie mogli tworzyć ustawy z założeniem, że
    drogowcy-idioci będą stawiać sprzeczne oznakowania (jak np. w Warszawie
    na ul. Górczewskiej w kierunku Bemowa na skrzyżowaniu zaraz za żyrafą -
    jakiś czas temu znaki informacyjne pionowe i poziome kłóciły się co do
    zastosowania prawego pasa - czy tylko do skrętu, czy też do jazdy prosto).

    A ponieważ ogólna konstrukcja PoRD jest dość logiczna, należy założyć że
    konsekwentnie ten sam tok rozumowania, co np. w przypadku priorytetów
    sygnalizacji świetlnej i nakazów kierującego ruchem.

    Mianowicie: jaki znak lub sygnał drogowy będzie najaktualniejszy i
    najlepiej widoczny? W pierwszej kolejności np. policjant, potem światła
    kierujące ruchem, potem znaki pionowe a na końcu znaki poziome, które są
    najmniej widoczne (zwłaszcza po np. opadach śniegu czy choćby te
    bardziej wytarte w deszczu) a ich zmiana (pomiając nalepiane/odrywane
    znaki żółte) jest dość kłopotliwa.

    Zresztą to i tak w tym przypadku rozważania akademickie, bo białe kółko
    z czarnymi cyferkami i czerwoną obwódką namalowane na jezdni to tylko i
    wyłącznie element dekoracyjny, a nie znak drogowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1