eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdwołanie od mandatu za brak (przy sobie) biletu PKPRe: Odwołanie od mandatu za brak (przy sobie) biletu PKP
  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <fjhu4s$pup$1@inews.gazeta.pl> <fjkcvu$m31$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: Odwołanie od mandatu za brak (przy sobie) biletu PKP
    Date: Tue, 11 Dec 2007 00:20:26 +0100
    Lines: 19
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    NNTP-Posting-Host: 89.228.133.174
    Message-ID: <475dc9b6$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1197328822 89.228.133.174 (11 Dec 2007 00:20:22 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: radmar.dps
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:503370
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fjkcvu$m31$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Brak odpowiedzi listem poleconym niczym nie skutkuje, bowiem to nie jest
    > reklamacja konsumencka w rozumieniu przepisów prawa. W odniesieniu do
    > tamtej reklamacji brak odpowiedzi w ustawowym terminie powoduje uznanie
    > reklamacji z mocy prawa. W Twoim wypadku brak odpowiedzi nie skutkuje
    > niczym. PKP po pewnym czasie, wobec nieotrzymania zapłaty wyśle
    > ponaglenie, a potem przekażę roszczenie do windykacji. Windykacja odda
    > sprawę do sądu (albo i nie), a Ty co najwyżej będziesz się mógł odwołać od
    > nakazu zapłaty.

    Jak już skończyłeś swoje mądrę rady, to przyjmij do wiadomości, że
    istnieje coś takiego jak prawo przewozowe, a w nim są zawarte przepisy
    szczególne, dot. np. postępowania reklamacyjnego, jak też wiele innych
    ciekawych zapisów, np. o tym, że w przypadku niemożności ukończenia podróży
    z winy przwoźnika, pasażerowi należy się zwrot opłaty za bilet i bezpłatny
    powrót do miejsca rozpoczęcia podróży.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1