  • Data: 2010-09-27 16:42:48
    Temat: Re: Odwieczny problem z parkującym sąsiadem
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy w <news:4ca051e6$0$22797$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Tyłem jest lepsza sterowalność niż przodem, łatwiej zrobić ciasny skręt.

    Czy przodem, czy tyłem średnica zawracania jest taka sama. O wspomaganiu np.
    hamulcem ręcznym nie piszmy chyba.

    > Im większy samochód tym większa różnica na korzyść manewrowania tyłem.

    Takie masz wnioski ze swoich doświadczeń, niestety błędne.

    > Np. moim starym Swiftem prawie nie czułam różnicy, teraz mam kombi i
    > uparłam się wjeżdżać do garażu przodem tylko dlatego, że łatwiej się
    > wtedy dostać do bagażnika - ale muszę to robić na 2 razy, tyłem bym
    > wjechała na raz.

    Przodem też byś wjechała -- wykonaj prosty eksperyment:
    1. uciap farbą przednie koło, które wykonuje większy łuk, gdy cofasz *na
    raz* do garażu
    2. wjedź do garażu przodem prowadząc przednie koło (to nieuciapane) po
    śladzie utworzonym w pkt. 1

    Przeprowadź również kolejny eksperyment:
    1. zaparkuj prawym bokiem równolegle przy wysokim krawężniku (sugeruję
    trochę niższy niż wysokość opony) tak, żeby opony przedniego i tylnego koła
    go dotykały

    > Ale do tego trzeba umieć w ogóle manewrować tyłem

    2. wróć i opisz wrażenia z prób oddalenia sie od krawężnika, które
    poczyniłaś manewrując do tyłu i jak bardzo Ci nisko latające kwantyfikatory
    felgi porysowały ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]