  • Data: 2003-03-26 19:56:52
    Temat: Re: Odszkodowanie na sprawie karnej i cywilnej
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Adas" <a...@p...onet.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Wednesday, March 26, 2003 7:46 PM
    Subject: Odszkodowanie na sprawie karnej i cywilnej

    > Witam wszystkich. Zaostałem pobity - złamany nos wybite 2 zęby. Prokuratura
    > kończy przygotowywać akt oskarżenia. Napisałem wniosek o naprawę szkód na
    > sprawie karnej i chcę się domagać odszkodowania za poniesione straty
    > moralne, psychiczne itp na sprawie cywilnej. Co mam robic?

    Hmmm
    1. Co do szkód moralnych - możesz zostać oskarżycielem posiłkowym - jeśli wygłosisz
    płomienną mowę oskarżycielską i Sąd przychyli się do Twego wniosku skazując sprawcę
    surowo - zapewne Twa moralność zostanie zaspokojona. Być może Sąd zobowiąże sprawcę
    np. do przeproszenia Cię

    2. Jeśli jednak pod nazwą szkód moralnych i psychicznych kryją się złotówki to musisz
    poczekać na uprawomocnienie się wyroku (jeśli będzie skazujący i wnieść pozew
    cywilny) - być może można wnieść powództwo adhezyjne, ale nie wiem jak to jest w
    przypadku pobić akurat, więc niech ktoś mądrzejszy się wypowie.