eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdstąpienie od umowy kupna-sprzedaży jak dochodzić swoich praw › Re: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży jak dochodzić swoich praw
  • Data: 2011-01-02 09:28:27
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży jak dochodzić swoich praw
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-02 10:01, Konrad pisze:

    > Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na jakiej podstawie?

    Na podstawie art 8. ust. 4. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.

    "Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo
    //
    jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim
    czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności,
    //
    ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od
    umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego
    z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub
    wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia."

    poinformował mnie, że zdołał doprowadzić ten telefon do stanu zgodnego z umową
    kupna-sprzedaży.

    > I tak miał zrobić

    Miał naprawić ale w "odpowiednim czasie" a trzy miesiące to według mnie
    zbyt długi okres.

    Pozdrawiam
    Czesławek