eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Odsiedzenie" alimentow/kar pienieznych - jest cos takiego? › Re: "Odsiedzenie" alimentow/kar pienieznych - jest cos takiego?
  • Data: 2011-01-21 08:51:18
    Temat: Re: "Odsiedzenie" alimentow/kar pienieznych - jest cos takiego?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20-01-2011 09:19, WRonX pisze:
    > Witam.
    >
    > Czesto spotykam sie z mowieniem potocznie, ze jak ktos "nie ma z czego
    > zaplacic, to odsiedzi", czy podobnie. Ciekawi mnie, czy cos takiego
    > funkcjonuje w polskim prawie?
    > Np. ktos nie placi alimentow - czy przez czas odsiadki one nie sa mu
    > naliczane? Maleja?

    Cały czas licznik bije.

    > Albo ktos nie zaplacil wysokiego mandatu/grzywny - po
    > odbyciu kary pozbawienia wolnosci jest anulowany/a? A moze takiej kary
    > nie dostanie?

    Może być areszt zamiast grzywny. Bo i to kara i to kara.
    A alimenty nie są karą, siedzieć się idzie za uchylanie się od płacenia
    alimentów ale nie zamiast płacenia.
    Swoją drogą idiotyczne - siedzący alimenciarz kosztuje tyle, że jakby te
    pieniądze przeznaczyć na zasiłki dla samotnych matek którym ci
    delikwenci nie płacą, te myślałyby, że boga za nogi złapały.

    > Mowie o sytuacji, w ktorej komornik nic nie moze zdzialac, bo zakladam,
    > ze jesli ktos po prostu uchyla sie od zaplaty, a jezdzi Mercedesem, to
    > sprawa jest prostsza.

    O ile to jest jego Mercedes.

    Za samo uchylanie się od płacenia odsiadka nie grozi (poza paroma
    wyjątkami - alimenty, podatki).
    Ale czasami długi są wynikiem wyłudzenia, oszustwa czy innego
    przestępstwa. I za to grozić może kara więzienia.

    Swoją drogą ustawodawca zdawał sobie sprawę, że jak się wsadzi za kratki
    np. przedsiębiorcę który popadł w finansowe tarapaty nie z własnej winy
    czy bezrobotnego, który jak brał kredyt to miał niezłe dochody, to już
    na pewno nikt niczego nie odzyska. Ale dziwnie zabrakło mu tej
    świadomości w przypadku alimentów.
    Zwłaszcza że za alimenty siedza w areszcie nie ci, którzy unikają
    płacenia - ci się potrafią wymigać, ale Ci, którzy po prostu nie mają z
    czego płacić i chowają głowę w piasek, np. nie odbierając poleconych.
    Taka dziecinna strategia "jak zamknę oczy to mnie nikt nie zobaczy".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813