eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynkuRe: Odrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku
  • Data: 2008-01-13 11:56:31
    Temat: Re: Odrębna własność mieszkania i rachunek za docieplenie budynku
    Od: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:fmbuhj$cgq$8@inews.gazeta.pl...
> [...]
    [...]

    > zaraz, ale ona mając własność hipoteczną wcale nie musi być członkiem
    > spółdzielni. Ustawę o spółdzielniach można sobie co najwyżej poczytać w
    > kiblu. To jest wspólnota.

    Stwierdzenie tyleż radykalne, co zapewne fałszywe (no, może poza
    miejscem czytania ustaw).

    Po pierwsze:
    LukaszS napisał (cyt.):
    "Pani X cztery miesiące temu temu przekształciła mieszkania
    ze spółdzielczego własnościowego na własność hipoteczną."

    Mimo niepełnych informacji wydaje się, że status
    pani X jest jasny: domniemywam, że starsza osoba,
    zawierająca ze *spółdzielnią* umowę ustanowienia
    odrębnej własności mieszkania wraz z umową
    przeniesienia własności (czynność zwana popularnie
    przekształceniem mieszkania na własność hipoteczną
    lub wykupem mieszkania) *cztery* miesiące temu
    (zapewne zdopipngowana zmianą ustawy o spółdzielniach
    mieszkaniowych) *była członkiem* tej spółdzielni.

    Po drugie:
    Nie sądzę, aby natychmiast po uzyskaniu własności
    lokalu wypisała się ze spółdzielni, a zatem sądzę,
    że nadal jest jej członkiem.

    Po trzecie:
    Co do miejsca czytania ustaw - panuje tu
    zupełna dowolność.

    Po czwarte:
    Śmiem twierdzić, że Pani X nie należy wspólnoty
    mieszkaniowej. Świadczy o tym uwaga poczyniona przez
    LukaszS, przeciwstawiająca sytuację pani X jego własnej
    (cyt.):
    "Bo np. u mnie we wspólnocie takie decyzje podejmuje się
    przez głosowanie, a tutaj starsza pani nie miała żadnego
    prawa głosu."

    Poza tym przy tzw. "wykupie" mieszkań od spółdzielni
    mieszkaniowych nie ma zastosowania "z automatu" ustawa
    o własności lokali, za wyjątkiem szczególnych sytuacji
    ujętych w Art.Art. 24(1) i 26 ust.1 znowelizowanej
    ustawy o SM (patrz Art. 27 ust. 3 tejże ustawy).
    Zatem sam fakt "wykupienia" mieszkania od spółdzielni
    nie sprawia, że właściciel jest członkiem wspólnoty.

    O rzeczywistym stanie rzeczy może nas poinformować
    LukaszS, o ile oczywiście zechce.

    Kasia