  • Data: 2005-06-25 14:18:05
    Temat: Re: Odpowiedzialność za długi /spółka cywilna/
    Od: " max" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Kosteral <j...@n...wymarz.pl> napisał(a):

    > Spółka cywilna nie może mieć dochódów. Może mieć tylko przychody za
    > sprzedane towary i usługi. Dochody mają wspólnicy spółki.
    >
    > Wspólnik-dłużnik nie może powiedzieć komornikowi że akurat te pieniądze,
    > rzeczy nabył z tutuł wykonywania działalnosci w spółce i nie podlegają
    > zajęciu.
    ..
    Witam,
    napisałem o tym dlatego, ze gdzieś na grupie doczytałem się sytuacji,gdzie
    komornik wystosował list do kontrahenta takiego dłużnika /niestety nie wiem,
    czy to była spółka/, aby nie wypłacał dłużnikowi pieniędzy...
    Zastanawiam się tylko, co by było, gdyby wspólnik miał komornika na głowie /
    podejrzewam to, niestety / i chciałby przyjść do siedziby takiej spółki i
    zabrać np. komputer...
    Nie bardzo rozumiem też to zdanie :wspólnik-dłużnik nie może powiedzieć
    komornikowi, że.../ A jesli komornik się dowie, że on zakłada taką
    działalność w spółce ? Musi przecież złożyć wniosek o wpis, i zgłoszenie do
    US o formie opodatkowania...Wystawia się zatem "na strzał" ;(
    > Chodzi tylko o to że jak masz rachnek bankowy dla spółki a
    > wspólnik ma na przykład wystawione BTE dla wszystkich rachunków
    > prowadzonym w tym samym banku to BTE dotyczy tylko rachunków wspólnika
    > (prywatnych i firmowych z działalnosci gospodarczej wspólnika)
    > a nie spółki choć posiada pełnomocnitwo do nich.
    Czy na kartę podatkową jest obowiązek posiadania takiego konta ? I czy takie
    konto na spółkę jest na imiona i nazwiska wspólników, czy może mieć tylko
    nazwę np. "Max s.c" ?
    Przepraszam, że tak "męczę", ale mam to zrobić na dniach, a zupełnie
    jestem "zielony" z przepisów...
    Chciałbym to zrobić zgodnie z nimi :)