eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność z tyt. kodeksu drogowego na własnej drodzeRe: Odpowiedzialność z tyt. kodeksu drogowego na własnej drodze
  • Data: 2008-09-15 15:51:12
    Temat: Re: Odpowiedzialność z tyt. kodeksu drogowego na własnej drodze
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Maluch pisze:

    > Przy wyznaczeniu strefy zamieszkania, wcześniej trzeba zrobić analizę
    > wypadków na danym terenie /tylko kto to ma zrobić?/, poprostu chodzi o
    > to, czy jest zasadne tworzenie strefy.

    Nie ma takiego obowiązku. Ustanowienie strefy zamieszkania jest
    wyłączną i samodzielną decyzją zarządcy lub właściciela drogi. Motywy są
    wyłącznie jego sprawą. Poza tym nie ma związku pomiędzy ilością wypadków
    a sensem ustanowienia strefy zamieszkania, szczególnie że jej
    ustanowienie ma być działaniem normującym ruch drogowy oraz
    zapobiegającym wypadkom.

    > strefę na jednej docelowej drodze. Jeżeli w strefie można jeździć
    > szybciej niż 20km/h, to trzeba ograniczyć fizycznie rozwijanie większych

    W strefie nie można jeździć szybciej :)

    > Zastanawiałem się czy nie postawić znaku "droga wewnętrzna", aby uciec
    > od wyznaczania miejsc do parkowania.

    Ten znak nie ma sensu. W praktyce miał sens dawno temu, gdy istniało
    rozporządzenie regulujące ruch na drogach wewnętrznych - taka delegacja
    ówczesnego PoRD. Wówczas znak ten spełniał rolę podobną do współczesnego
    D-40. Rozporządzenie to jednak dawno nie obowiązuje a znak ten ma już
    tylko znaczenie informacyjne. Notabene właśnie z tego powodu art. 98 KW
    jest częściowo martwy (w zakresie "nie stosuje się do przepisów
    regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych").


    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1