eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialnosc providera › Re: Odpowiedzialnosc providera
  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <eeid1r$17e$1@opal.futuro.pl>
    Subject: Re: Odpowiedzialnosc providera
    Date: Sun, 17 Sep 2006 23:33:52 +0200
    Lines: 41
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    NNTP-Posting-Host: 89.228.129.166
    Message-ID: <450dbf2d$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1158528813 89.228.129.166 (17 Sep 2006 23:33:33 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: radmar.dps
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:413642
    [ ukryj nagłówki ]

    > Wynajmuje serwer dedykowany. Prowadze na nim swoje serwisy za pomoca
    > ktorych
    > zarabiam (sklepy, serwisy randkowe, serwisy z platna zawartoscia itp.).
    >
    > Sredni dzienny dochod z tego serwisu to 75 zl dziennie.
    >
    > Niestety - serwer dzisiaj padl. Dzwonilem dzisiaj do providera i
    > uslyszalem
    > nagranie na sekretarce, ze ten jest na wakacjach i wroci okolo 15 lipca.
    > Wtedy
    > tez - jak powiedzial - zajmie sie wszelkimi reklamacjami.
    >
    > Dzis jest 26 czerwca. Czyli on moglby uruchomic ponownie serwer za 18 dni.
    > 18 dni to jest strata z rzedu 1350 zl!

    A można wiedzieć jaki to kalendarz? Wg mojego, to dziś mamy wrzesień.

    > Jakie ja mam prawa w takiej sytuacji? Czy ja moge zazadac od niego
    > odszkodowania
    > za utracone dochody w wysokosci 75 zl/dzien ?

    A co masz w umowie?

    >
    > Jakie mam prawa jesli okaze sie, ze dane na dysku zostaly trwale
    > uszkodzone i sa
    > nie do odzyskania (juz raz tak bylo!).

    Każdy normalny webmaster robi backupy, lub liczy się z możliwością, że
    dane na serwerze mogą pójść do /dev/null. Druga sprawa to umowa, jeśli
    provider gwarantuje okresowy backup danych to powinno to być w
    umowie/regulaminie.

    > Czy ktos moglby mi poradzic dobrego prawnika?

    Przedewszystkim zdrowy rozsądek, jeśli prowadzisz serwisy z których
    żyjesz, to raz, że na hostingu się nie oszczędza, tzn. oprócz ceny ważna
    jest jakość usług, a dwa, że należy mieć w zanadrzu rozwiązania
    alternatywne. Jeśli ktoś zamyka firmę i jedzie na wczasy, to nie może to być
    żaden poważny provider.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1