  • Data: 2006-11-28 22:03:25
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc programisty w pracy
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    janusz napisał(a):

    > Mialem na mysli firmy, w ktorych programista jest
    > analitykiem+projektantem+programista+testerem - nieststy takie jeszcze
    > istnieja i co najlepsze nie sa to jakies garazowe firemki tylko
    > duze/bardzo duze firmy :-).

    To to jest g... a nie firma softwareowa. Choc slyszalem kiedys od mojego
    (jednego z pierwszych) bylego pracodawcy, ze po co maja wypuszczac dobry
    i przetestowany program, skoro moga zarabiac krocie na platnych
    poprawkach? I to by bylo kwintesencja wielkiej czesci rynku softwareowego.

    Na szczescie sa tez i male firmy, ktore maja rodzielenie tych funkcji,
    choc czesto programista faktycznie dodatkowo projektuje lub testuje.
    Najwiekszym moim zdaniem nieporozumieniem jest programista - tester
    wlasnych aplikacji...

    Niemniej jesli juz gdzies taka chora sytuacja istnieje, to polecam
    ubezpieczenie od wprowadzanego produktu, lub od wykonanej uslugi (zalezy
    jak owo oprogramowanie jest wprowadzane na rynek). :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.