eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność odszkodowawcza za upublicznianie fałszywych informacji › Re: Odpowiedzialność odszkodowawcza za upublicznianie fałszywych informacji
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność odszkodowawcza za upublicznianie fałszywych
    informacji
    Date: Sat, 31 Mar 2007 23:44:34 +0200

    news:eumjl6$dd2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Spadną z krzeseł ze śmiechu.
    > To że za kogoś płacisz dług nie znaczy że kupujesz od niego wierzytelność. Na
    > tę okoliczność jest art. 518 kc.

    Nie wiem z czego będą spadać, ale art. 518 nie ma tu nic do rzeczy. Ona nabywa
    wierzytelność stosownie do ich oferty, a nie spłaca dłużnika - i tego należy się
    trzymać. Tutaj zastosowanie ma art. 510. Oni wystawili publicznie ofertę
    sprzedaży wierzytelności - bo to był jedyny sposób na ominięcie ustawy o
    ochronie danych osobowych, ale łączy się właśnie z takimi zagrożeniami, jak to
    opisane przeze mnie.

    Nasza pytająca ofertę tę przyjęła, czego dowodem fakt, że zapłaciła za
    wierzytelność. Moim zdaniem to wystarczający sposób oświadczenia woli. A więc ją
    nabyła. Nic nam chwilowo nie wiadomo, czy wierzytelność była stwierdzona pismem
    (ba skoro jej nie ma, to pewnie nie), by ewentualnie zastanawiać się nad art.
    511 kc. Ale skoro już pytająca zapłaciła, to spokojnie może teraz żądać
    potwierdzenia tej umowy na piśmie - zwłaszcza gdy dłużnik zaprzecza długowi.