eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność odszkodowawcza za upublicznianie fałszywych informacji › Re: Odpowiedzialność odszkodowawcza za upublicznianie fałszywych informacji
  • Data: 2007-03-31 20:09:32
    Temat: Re: Odpowiedzialność odszkodowawcza za upublicznianie fałszywych informacji
    Od: "model" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Komu zapłaciłaś? Jeśli firmie oferującej dług, to wezwij ich pisemnie do
    > przesłania tytułu wykonawczego, bowiem zakupiłaś i zapłaciłaś za
    > zaoferowany przez nich w publicznej ofercie dług, a teraz dłużnik (ten
    > członek rodziny) wypiera się istnienia długu. Ciekawe co zrobią?
    Wpłaciłam im (firmie windykatorskiej Raport Sp. z o.o. która ma owa stronę
    www.handeldlugami.pl
    i która zakupiła dług od Plusa) pieniądze na konto ze wskazaniem numeru
    sprawy i w wysokosci jaka jest podana na stronie (nieco się rózni od
    ostatnich wezwań-jest większa) i z podaniem swojego imienia i nazwiska
    .Adres jest ten sam. I jednoczesnie wysłałam faks informujacy o tej wpłacie
    oraz wezwanie do usuniecia wpisu ze stron.Wezwałam również do przesłania mi
    podstawy roszczenia.Nie wiem czy ta forma "przekazania" im pieniędzy
    kwalifikuje sie do pojęcia "wykupienia długu".Wydaje mie się ze raczej do
    spłacenia?

> [...]
    > kodeksu cywilnego. PLUS, jako wierzyciel miałby prawo przenieść bez zgody
    > dłużnika wierzytelność na windykatora, zaś windykator miał prawo ją
    > przenieść na Ciebie. I teraz idąc dalej tokiem rozumowania kodeksu
    > cywilnego (art. 516 kc) "Zbywca wierzytelności ponosi względem nabywcy
    > odpowiedzialność za to, że wierzytelność mu przysługuje."
    >
    > Teraz sytuacja się odwróci. Jeśli oni nie będą w stanie wykazać tego, że
    > mieli sprzedaną wierzytelność, to Ty jako nabywca wierzytelności spokojnie
    > możesz od nich żądać wpłaconej należności wraz z odsetkami.
    no tak ale nadal nie wiem czy ja tą wierzytelnosć kupiłam czy spłaciłam
    omijajac procedurę ze stron.