  • Data: 2005-11-02 21:14:43
    Temat: Re: Odp: Napisałem remake starej gry - co z prawami autorskimi?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz napisał(a):
    > Zapomniałem dodać, że zrobienie nowej grafiki i poziomów to jest
    > mikro-procent całej włożonej przeze mnie roboty.

    Nie chce umniejszac Twojego osiagniecia, zwlaszcza ze nie wiem nawet co
    to za gra, ale jako takie rozeznanie w programowaniu sprzed lat a
    dzisiejszym to zaryzykuje stwierdzenie ze implementacja gry na
    dzisiejsza komorke to z drugiej strony bulka z maslem w porownaniu z
    implementacja tego na jakims zdechlym 8-bit.
    Wtedy to scrollowanie planszy bylo nie lada problemem.
    Upchniecie wszystkiego w niecale 64kB, obsluzenie tego z procesora ktory
    ma 1MHz albo cos okolo itp :)

    Teraz sa megabajty, dziesiatki, albo setki megahertzow, wysokopoziomowe
    jezyki obiektowe itp itd :)

    > Bez mrugnęcia okiem mogę zrobić następne poziomy, a grafikę przerobić.

    No ale prawdopodobnie to juz wtedy nie bedzie "ta sama" gra.

    > Jednak chcę zachować starą formę tej gry, żeby była kojarzona z
    > pierwowzorem.
    >
    > Uważam, że pan J. stworzył naprawdę genialny pomysł i coś mu się należy,
    > chętnie się z nim podzielę zyskiem.
    > Jednak, jeśli pan J. sprzedał prawa majątkowe firmie A., to uważam, że nie
    > warto płacić firmie, która istnieje tylko po to, żeby żerować na pomysłach
    > innych.

    Moze uderz z grubej rury i zwroc sie do firmy ile by sobie zyczyli za
    odstapienie praw do tej gdy Tobie?
    Albo w druga strone - zaproponuj im swoja implementacje tej gry w Javie,
    niech sami sie zajma dystrybucja. Czesto to jest najwygodniejsze wyjscie.