eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa naprawy gwarancyjnej samochoduRe: Odmowa naprawy gwarancyjnej samochodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: PrzemekB <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej samochodu
    Date: Fri, 18 Jun 2004 14:45:44 +0200
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <1t8tp3a9s2fs0$.5aoc629zew0y$.dlg@40tude.net>
    References: <can7i8$1eo$1@inews.gazeta.pl> <h...@z...router>
    <11fqk33b0mpg6.3rkzmtbu5sj0$.dlg@40tude.net>
    <h...@z...router> <4xhgiupmfoje$.wk0ryte01a3j.dlg@40tude.net>
    <cas7bg$ldr$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: p...@p...com
    NNTP-Posting-Host: host-ip210-252.crowley.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1087563635 26915 62.111.252.210 (18 Jun 2004 13:00:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Jun 2004 13:00:35 +0000 (UTC)
    X-User: pbernat
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.10.1pl Hamster/2.0.4.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:221815
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 17 Jun 2004 15:45:10 +0200, na pl.soc.prawo, Jaca napisał(a):

    > Nie do końca by się zgodził.
    > Wymiana co 90 tys km.

    O ile nie strzeli wcześniej. Fiat i DU kazali zmieniać po 60 tyś., jak
    okazało się, że ludziom masowo padają paski.

    > Koszt wymiany taki sam albo i nizszy nic przy zastosowaniu łańcucha.
    > Problemem jest tu cena/marża ASO.

    Nie pisałem o żadnym łańcuchu. Łańcuch to półśrodek, rozwiązanie to wałek
    królewski, który jest właściwie wieczny. Co do kosztów, to w niektórych
    autach wymiana na częściach generycznych u "pana Kazia" potrafi przekroczyć
    1000 PLN. Jako przykład niektóre Mazdy z hydraulicznymi napinaczami paska,
    czy Skoda Superb, w której trzeba zdemontować cały przód samochodu, by
    dostać się do paska.

    > Demolka silnika taka sama jak zerwie się łańcuch.

    Ale łańcuch będzie dzwonił, hałasował - trochę objawów wstępnych będzie.
    Pasek strzeli znienacka i po silniku :-(

    > Porównanie do przegryzionych przewodów np. hamulcowych ... hm... ubedzie
    > płynu, zapali się kontrolka. Pedał bedzie miękki, Hamulce są wieloobwodowe.

    Płyn wycieknie, pedał wpadnie do podłogi przy pierwszym naciśnięciu. Dwa
    obwody to mit - jak padnie tył, to przód jeszcze lekko zahamuje. Przy
    awarii przodu nie ma śladu hamowania.

    > A tu ... pzrekonasz się że zmieliłeś "coś" jak już jest zmielone. I o to mi
    > chodzi że producent mógł to lepiej zabezpieczyć a nie zrobił tego.

    Mógł lepiej zrobić wiele elementów samochodu, ale po co? Samochód ma byc
    dobry i tani. Rozwalenie paska przez myszkę nie jest wadą ukrytą, czy
    błędem montażowym samochodu - nie ma szans na naprawę gwarancyjną.


    --
    Pozdr.

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1