-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: PrzemekB <p...@p...com>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej samochodu
Date: Fri, 18 Jun 2004 14:45:44 +0200
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 42
Message-ID: <1t8tp3a9s2fs0$.5aoc629zew0y$.dlg@40tude.net>
References: <can7i8$1eo$1@inews.gazeta.pl> <h...@z...router>
<11fqk33b0mpg6.3rkzmtbu5sj0$.dlg@40tude.net>
<h...@z...router> <4xhgiupmfoje$.wk0ryte01a3j.dlg@40tude.net>
<cas7bg$ldr$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: p...@p...com
NNTP-Posting-Host: host-ip210-252.crowley.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1087563635 26915 62.111.252.210 (18 Jun 2004 13:00:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Jun 2004 13:00:35 +0000 (UTC)
X-User: pbernat
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.10.1pl Hamster/2.0.4.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:221815
[ ukryj nagłówki ]Thu, 17 Jun 2004 15:45:10 +0200, na pl.soc.prawo, Jaca napisał(a):
> Nie do końca by się zgodził.
> Wymiana co 90 tys km.
O ile nie strzeli wcześniej. Fiat i DU kazali zmieniać po 60 tyś., jak
okazało się, że ludziom masowo padają paski.
> Koszt wymiany taki sam albo i nizszy nic przy zastosowaniu łańcucha.
> Problemem jest tu cena/marża ASO.
Nie pisałem o żadnym łańcuchu. Łańcuch to półśrodek, rozwiązanie to wałek
królewski, który jest właściwie wieczny. Co do kosztów, to w niektórych
autach wymiana na częściach generycznych u "pana Kazia" potrafi przekroczyć
1000 PLN. Jako przykład niektóre Mazdy z hydraulicznymi napinaczami paska,
czy Skoda Superb, w której trzeba zdemontować cały przód samochodu, by
dostać się do paska.
> Demolka silnika taka sama jak zerwie się łańcuch.
Ale łańcuch będzie dzwonił, hałasował - trochę objawów wstępnych będzie.
Pasek strzeli znienacka i po silniku :-(
> Porównanie do przegryzionych przewodów np. hamulcowych ... hm... ubedzie
> płynu, zapali się kontrolka. Pedał bedzie miękki, Hamulce są wieloobwodowe.
Płyn wycieknie, pedał wpadnie do podłogi przy pierwszym naciśnięciu. Dwa
obwody to mit - jak padnie tył, to przód jeszcze lekko zahamuje. Przy
awarii przodu nie ma śladu hamowania.
> A tu ... pzrekonasz się że zmieliłeś "coś" jak już jest zmielone. I o to mi
> chodzi że producent mógł to lepiej zabezpieczyć a nie zrobił tego.
Mógł lepiej zrobić wiele elementów samochodu, ale po co? Samochód ma byc
dobry i tani. Rozwalenie paska przez myszkę nie jest wadą ukrytą, czy
błędem montażowym samochodu - nie ma szans na naprawę gwarancyjną.
--
Pozdr.
Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- rozliczenia policji
- Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- Szpital
- Antifa
- Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- Spalinki:)
- Kula w łeb
- Pawel S
- zmarła Izyda Goldman
- Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- Lista afer
- Lista afer
- Lista afer PIS
- Wow...
- Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Antifa
- 2025-02-23 Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 zmarła Izyda Goldman
- 2025-02-20 Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Wow...
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.