  • Data: 2004-06-18 12:45:44
    Temat: Re: Odmowa naprawy gwarancyjnej samochodu
    Od: PrzemekB <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 17 Jun 2004 15:45:10 +0200, na pl.soc.prawo, Jaca napisał(a):

    > Nie do końca by się zgodził.
    > Wymiana co 90 tys km.

    O ile nie strzeli wcześniej. Fiat i DU kazali zmieniać po 60 tyś., jak
    okazało się, że ludziom masowo padają paski.

    > Koszt wymiany taki sam albo i nizszy nic przy zastosowaniu łańcucha.
    > Problemem jest tu cena/marża ASO.

    Nie pisałem o żadnym łańcuchu. Łańcuch to półśrodek, rozwiązanie to wałek
    królewski, który jest właściwie wieczny. Co do kosztów, to w niektórych
    autach wymiana na częściach generycznych u "pana Kazia" potrafi przekroczyć
    1000 PLN. Jako przykład niektóre Mazdy z hydraulicznymi napinaczami paska,
    czy Skoda Superb, w której trzeba zdemontować cały przód samochodu, by
    dostać się do paska.

    > Demolka silnika taka sama jak zerwie się łańcuch.

    Ale łańcuch będzie dzwonił, hałasował - trochę objawów wstępnych będzie.
    Pasek strzeli znienacka i po silniku :-(

    > Porównanie do przegryzionych przewodów np. hamulcowych ... hm... ubedzie
    > płynu, zapali się kontrolka. Pedał bedzie miękki, Hamulce są wieloobwodowe.

    Płyn wycieknie, pedał wpadnie do podłogi przy pierwszym naciśnięciu. Dwa
    obwody to mit - jak padnie tył, to przód jeszcze lekko zahamuje. Przy
    awarii przodu nie ma śladu hamowania.

    > A tu ... pzrekonasz się że zmieliłeś "coś" jak już jest zmielone. I o to mi
    > chodzi że producent mógł to lepiej zabezpieczyć a nie zrobił tego.

    Mógł lepiej zrobić wiele elementów samochodu, ale po co? Samochód ma byc
    dobry i tani. Rozwalenie paska przez myszkę nie jest wadą ukrytą, czy
    błędem montażowym samochodu - nie ma szans na naprawę gwarancyjną.

    --
    Pozdr.

    Przemek