    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: Odległosc pola od drogi
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 9 Apr 2020 15:08:09 +0200

    Dnia Thu, 9 Apr 2020 14:17:16 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja bym dodał do tego, że czasem żywność ekologiczna od normalnej różni
    > się tylko tym, że jest ekologiczna, a pochodzi z tego samego pola :-)

    Wiosną 2011 szeroka publiczność emocjonowała się Fukushimą, czekając na
    jądrowe pandemonium, a tym właśnie czasie kilkadziesiąt osób zmarło w
    Niemczech po zatruciu pałeczkami okrężnicy. Podejrzewano hiszpańskie
    ogórki, a w końcu okazało się, że winne były ze wszech miar ekologiczne
    kiełki.

    "Falę ostrych zatruć spowodowanych szczepem pałeczki okrężnicy EHEC w
    Niemczech wywołały bez żadnych wątpliwości zanieczyszczone kiełki - ogłosił
    oficjalnie w sobotę niemiecki Federalny Instytut Oceny Ryzyka.

    Biolodzy z instytutu potwierdzili w ten sposób wyniki badań laboratoryjnych
    władz Nadrenii Północnej-Westfalii, według których źródłem zakażenia bardzo
    rzadkim i zjadliwym szczepem bakterii EHEC są kiełki, pochodzące z uprawy
    ekologicznej Gaertnerhof w Bienenbuettel w Dolnej Saksonii."

    https://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,oficjalne-
    potwierdzenie--kielki-zrodlem-zakazenia-bakteria-ehe
    c,artykul,1645536.html

    Czyli mordercą okazała się "naturalna" gnojówka, ciesząca się tak wielkim
    poważaniem miłośników zdrowej żywności.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek