  • Data: 2011-03-16 23:20:10
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: Piotr <m...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.03.2011 23:59, to pisze:
    > Idę do sklepu, płacę, dostaje pudełko. Nikt mnie nie informuje, że nie
    > mogę tego odsprzedać, bo coś tam.
    >
    > A co mnie obchodzi jakaś eula.txt? Jakie to ma umocowanie prawne?
    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    Art. 1.
    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:
    1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz *programy*
    *komputerowe*);

    Art. 41.
    1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej:
    1) *autorskie prawa majątkowe mogą przejść na inne osoby w drodze*
    dziedziczenia lub na podstawie *umowy*;
    (...)
    2. *Umowa* o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o
    korzystanie z utworu, zwana dalej ,,licencją", *obejmuje pola*
    *eksploatacji wyraźnie w niej wymienione*.