  • Data: 2006-11-02 16:59:45
    Temat: Re: [???] Oddalenie wniosku o uzupełnienie wyroku
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:eid59g$c51$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Dostałem decyzję, w której organ administracji nawypisywał mnóstwo głupot
    > na
    > przeróżne tematy.
    > WSA uchylił wyrokiem zaskarżoną decyzję z jakiegoś tam powodu,
    > jednocześnie
    > wskazując na przeszkodę uniemożliwiającą stwierdzenie nieważności decyzji,
    > jednak nie odniósł się do wszystkich kwestii przedstawionych w decyzji i w
    > skardze.
    >
    > Ponieważ w mojej ocenie są to kwestie istotne, więc na podstawie Art. 157
    > ppsa (będącego niemal dokładną kopią Art. 351 kpc) wniosłem o uzupełnienie

    Wniosek o uzupełnienie wyroku przysluguje w dwóch zasadniczych warunkach:
    - gdy sad nie rozstrzygnal w calosci w przedmiocie wniesionej skargi (np.
    nie orzekl co do wszystkich zaskarzonych aktow lub decyzji)
    - dodatkowych rozstrzygnieciach (komentarz podaje tu takie sytuacje jak:
    rozstrzygnięcie w sprawie określenia, czy i w jakim zakresie zaskarżony akt
    lub czynność nie mogą być zaskarżone (art. 152) lub rozstrzygnięcie o
    kosztach (art. 209).)

    W Twoim przypadku sad chyba orzekl w przedmiocie skargi, skoro uchylil
    zaskarzona decyzje. No chyba, ze skarzyles wlasnie inne decyzje, ktore sad w
    wyroku pominal.

    Natomiast nie mozna wnosic o uzupelnienie co do tresci uzasadnienia - a jak
    sie domyslam o te "pewne" kwestie chodzilo Ci, zeby byly ujete w
    uzasadnieniu.

> [...]
    > Wśród przypadków uprawniających do złożenia zażalenia, wymienionych w Art.
    > 194 ppsa nie ma czegoś takiego, jak: "oddalenie wniosku o uzupełnienie
    > wyroku". Szukałem jakichś analogii z kpc, ale pod tym hasłem w ogóle nic
    > nie
    > mogę znaleźć.
    > Jakoś nie potrafię zrozumieć, dlaczego mogę zaskarżyć sam wyrok, natomiast
    > postanowienia o odmowie jego uzupełnienia już nie...
    >
    > Ma ktoś pomysł, co z tym wszystkim zrobić? Nie ukrywam, że na
    > "podsumowaniu"
    > pewnych kwestii przez Sąd bardzo mi zależy.

    Nie da sie. Co do formy to jest to jednoznaczne, że orzeczenie oddalające
    wniosek o uzupełnienie wyroku sąd wydaje w formie postanowienia (por. post.
    SN z 13 maja 1982 r., I PR 43/82, OSNCP 1983, nr 1, poz. 11), na które nie
    przysługuje zażalenie.
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl