  • Data: 2010-03-14 09:37:01
    Temat: Re: Odbiór pisma w sobote.
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Nie przerabiałem w praktyce do końca, ale jak pewien mój pozwany
    > kiedyś złożył sprzeciw, w którym nie było dowodów ("zostaną przestawione
    > na rozprawie"),

    To akurat jest OK - art. 505^5 §1 kpc.
    Co innego byłoby gdyby tak chciał zrobić przykładowo z apelacją, czy
    brakami formalnymi pozwu.

    > Z kolei obecnie też jeden dłużnik w sprzeciwie napisał, że ma trudną
    > sytuację materialną i prosi o rozłożenie na raty, sąd również wezwał do
    > wskazania argumentów sprzeciwu i dowodów.

    W sumie nie wiem czy dobrze. Niby takie rubryki sąd, ale obowiązku
    wskazywania argumentów i dowodów nie ma - najwyższej strona przegra sprawę.

    Tu zapewne chodzi o to że, jak rozumiem pozwany nie kwestionuje
    zasadności powództwa, a jedynie "wymyśla". O rozłożenie na raty winien
    się zwrócić do wierzyciela. Nie wiem skąd u ludzi, a nawet niektórych
    mecenasów, przekonanie że jak dłużnik nie ma pieniędzy to sąd nie zasądzi.

    > Nic się nie traci, poza odsetkami ustawowymi, zatem jeśli komuś zależy
    > na opóźnieniu spłaty (będzie miał pieniądze w przyszłości, zbankrutuje
    > itp.), to może to być całkiem uzasadnione ekonomicznie.

    Mówiłem zazwyczaj. Opłaci się gdy zamierza się kogoś oszukać i upaść,
    albo gdy odsetki w nakazie są wyższe niż odsetki ustawowe, a to
    rzadkość. Poza tym trzeba wybulić jeszcze opłaty sądowe.

    --
    @2009 Johnson