  • Data: 2008-01-29 00:21:48
    Temat: Re: Odbieranie pism na poczcie
    Od: AmtoPm <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Sty, 21:07, Olgierd <n...@o...rudak.org> wrote:

    > W cytowanym przez Ciebie przykładzie mowa jednak o liście prywatnym. A
    > więc kc, nie kpc.

    To że art. 61 kc dotyczy (przede wszystkim) listu prywatnego to wynika
    z owego przepisu, dowcip w tym, że wątek dotyczy bardziej
    korespondencji sądowej.

    > Zgadzam się, coś Johnson pokręcił ;-)

    > Do niczego. Kodeks mówi o zapoznaniu się z treścią, nie noszeniu. Facet
    > mógł list odebrać, przeczytać i - teraz już jak lubi - spalić go, wezwać
    > taksówkę, dzwonić po sąsiada, cokolwiek.

    Czytanie 10 kg lektury z sądu na poczcie (np. na godzinę przed
    zamknięciem) to jednak trudno nazwać możliwością zapoznania się z
    pismem, w wyniku ciężaru przesyłka zostanie w koszu na poczcie...
    Odpowiedź, że pracownik poczty nie jest do czegokolwiek zobowiązany
    jakby nie wyjaśnia sprawy... :) Jednak cokolwiek to będzie musiał
    zrobić, albo powie, że odłoży pocztę i pozwoli odebrać później, albo
    powie "no niestety odsyłam z adnotacją odmowa doręczenia". Do której z
    tych czynności jest zobowiązany?