  • Data: 2015-01-05 18:31:06
    Temat: Re: Ochrona wizerunku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.01.2015 o 12:33, marek pisze:

    > 2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    >
    > 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    > pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    > społecznych, zawodowych;
    >
    > 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    > krajobraz, publiczna impreza.

    To jest, jak pewnie wiesz, nieco uznaniowe.

    Aczkolwiek w tym przypadku, kiedy kamerę kierował celowo na nią -
    faktycznie pod ten wyjątek nie podpada i twarz obu idiotek powinien zamazać.

    Co innego gdyby miał np. nieruchomą kamerę nagrywającą po prostu to jest
    przed nią.

    Aczkolwiek ciekaw jestem interpretacji w przypadku kamer jakie czasami
    montują sobie na kaskach rowerzyści (i nie tylko) - w końcu wtedy celem
    filmowania jest obserwowany krajobraz i jeśli ktoś włazi w kadr to
    stanowi tylko szczegół całości (np. nagrania z wycieczki rowerowej).

    Może jako dodatkowe alibi lepiej wtedy puścić całe np. godzinne nagranie ;)

    Oczywiście najprościej rozmazać twarz, ale to wymaga narzędzi oraz
    umiejętności.

    Jeszcze może się tłumaczyć "myślałem że youtube automatyczne zamazuje"
    ale wątpię, żeby sąd w to uwierzył ;)

    Tak czy inaczej nagrania na youtube pewnie by w ogóle nie było gdyby nie
    to, że baba postanowiła wpychać się komuś w kamerę. ciekaw jestem, czy
    są już jakieś wyroki w mocno analogicznych przypadkach...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić