  • Data: 2023-08-03 19:06:18
    Temat: Re: Ochrona i ich/moje prawo
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mogłeś się stawić bo nie chciałes się poddac wykonaniu zarządzeniu
    > prezesa sądu, które zostało ustanowione dla zapewnienie bezpieczeństwa.

    Tylko, że prezes sądu, to taki administrator urzędu, jego zarządzenia
    nie mogą być sprzeczne z prawem, a póki co to wygląda na to, że
    regulaminy wydawane przez prezesów są mocno naciągane.

    > Przyjmując, że to zapewnienie bezpieczeństwa ma realne przesłanki to po
    > prostu nie dopełniłeś pewnych formalności. Dokument identyfikacyjny
    > tez musisz pokazać, a możesz nie chcieć.

    Dokument, to inna sprawa, na poczcie też musisz go pokazać żeby odebrać
    list polecony, albo u operatora zawierając jakąś umowę. Dowód służy do
    identyfikacji, przeciwnie niż bagaż, do "gmerania" w nim przez obcych.

    > Może i tak (w końcu zdaje się pracują nad jakąś nowelą), ale jakoś nie
    > słyszy się np. o masowych pozwach pasażerów, którym odmówiono wejścia na
    > pokład bo nie poddali się kontroli.

    Różnica jest taka, że na lot godzisz się lub nie, przewoźnik ma
    regulamin, Ty masz pieniądze. A w przypadku sądu jesteś wezwany, nie
    stawisz się, to i tak Cię doprowadzą, nawet jak wyjdzie, że nie wpuścili
    Cię do budynku, bo mają bezprawny regulamin.
    Na zasadzie analogii nie słyszy się też, żeby osobie, która przyjdzie do
    zakładu karnego odbyć karę odmówiono tego "zaszczytu", bo nie chciał się
    poddać kontroli bagażu.