  • Data: 2012-05-11 10:19:23
    Temat: Re: Ochrona danych - osoby i firmy - jak to jest?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 May 2012, Lukasz wrote:

    > Mea culpa. Zaznajomie się z artykułem. Jak na mój gust taka zmiana
    > w prawie uprzykrzy życie wielu osobom.

    Chyba nie aż tak, jak próbujesz zasugerować.
    Istotna różnica jest taka, że w zakresie danych jawnych
    będzie można się ograniczyć do stałego miejsca swiadczenia
    działalnosci, bez podawania m-ca zamieszkania.
    Ale już wszelkie wystawione przez prowadzacego DG oferty
    zawieraja dane, które można przetwarzać "w prawnie usprawiedliwionym
    celu" czy jak to tam jest.

    > Ciekawe jak będzie wyglądało egzekwowanie tego.

    Na mój gust, sa szanse że interpretacja pójdzie we własciwa stronę,
    czyli skutecznego zapobiegania owych danych do celu *nie* zwiazanego
    z DG.

    Zupełnie inna sprawa, czy ustawodawca nie zapomni przypadkiem
    w setkach miejsc (np. w podatkach) poprawić "adres podatnika"
    tudzież "adres sprzedawcy" na "adres podatnika lub miejsca
    prowadzenia działalnosci" (oczywiscie wystarczy raz per ustawa,
    gdzies w nagłówku, ewentualnie w Ordynacji, ale wtedy i tak trzeba
    sprawdzić czy któras ustawa nie ma "swojej definicji", a czesto
    tak jest).

    pzdr, Gotfryd