  • Data: 2008-04-01 17:25:59
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - co mi grozi?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote
    > Chroniony przed kim? Skoro miał uprawnienia, to widać że nie
    > przed nim. Mi klient też przyznał uprawnienia do przeglądania
    > billingu każdego klienta. Ochrona dotyczyła tylko "osób z
    > zewnątrz" - takich się kierowało do odpowiedniej komórki

    Wyrażałem się ogólnie-celem odróżnienia ochrony zwyczajnych danych od danych
    telekomunikacyjnych (danych niekoniczenie osobowych), na podstawie prawa
    telekomunikacyjnego.
    I o ile przy innych danych nie ma aż tylu problemów, to jednak tutaj mamy
    wyraźnie sformułowaną tajemnicę telkomunikacyjną.

    > i po pokazaniu nakazu od prokuratora dostawali wydruk.
    > Ale sam sobie mogłem przeglądać co chciałem - a nawet musiałem
    > sprawdzać losowe numery żeby monitorować system.

    Mogłeś przeglądać to co chciałeś, a co było związane z Twoimi obowiązkami.
    Wątkotwórca jednak jak sądzę nie miał za zadanie przeglądania całej bazy i
    jej przeglądanie nie mogło być uzasadnione obowiązkami, gdyby nie ta
    "prywata" to by nigdy nie sprawdzał takiego konta.