  • Data: 2007-05-16 15:35:02
    Temat: Re: Ochrona Wizerunku - "szczegół całości"
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 May 2007 14:43:09 +0200, Robert Osowiecki napisał(a):

    > Ów hodowca o którym wspominałem wcześniej powiedział, że najpierw by
    > pozywał a potem martwił się czy wygra spór. Ale zgodziliśmy się co do
    > tego, że nawet jeśli od strony prawa autorskiego wszystko jest ok, to są
    > przecież też inne ustawy: to, że ktoś go podstępnie pozbawia słusznie
    > oczekiwanych korzyści wynikających z posiadania doskonałego psa może
    > zostać uznane za szkodę. Ciekawe by było poznać jakieś rozstrzygnięcia
    > w podobnych sprawach.

    Nic co nie jest "indywidualne" nie podlega pod prawo autorskie.
    Aczkolwiek w KC jest coś o tym że właściciel moze korzystać ze swojej
    własności w celu osiagania korzyści - więc tu mógłby być punkt zaczepienia.
    Więc jak właściciel postawi tabliczkę - "sfotografowanie psa na pocztówkę
    1000zł" to można by powiedzieć że świadczy usługę "pokazywania psa".
    Ale nie wiem czy mógłby zabronić fotografowania i publikowania skoro
    to wystawa.

    Pozdrawiam,
    Henry