    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obrońca posiłkowy?
    Date: Tue, 2 Nov 2004 20:45:03 +0100

    On Tue, 2 Nov 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ > Acha. Czyli coś co popularnie nazywane jest "kopią".
    >+
    >+ No, negatyw, to też nie sam pokój, tylko jakaś tam jego kopia.

    Słusznie :)

    >+ > Na przykład przytarganą z banku taśmą z backupem jak rozumiem ;]
    >+ > (no bo ORYGINALNEGO wpisu na dysku to już NA PEWNO nie ma - szczególnie
    [...]
    >+ No ale ten pierwotny nośnik będzie najbliższy parwdy.

    Wykazuję że "nie ma i nie będzie" :)

    >+ Zresztą nie ja to wymyśliłem.

    To rozumiem :)
    Może na moje wywody trzeba popatrzeć tak: skoro policjant
    nie może dostarczyć do sądu dowodu w roli 'organu' bo mu
    rozporządzenie nie pozwala :> - to czy stoi coś na przeszkodzie
    aby przedstawił dowód jako *obywatel* :) nie związany przepisami
    policyjnymi ?

    >+ > Nie mam pytań i to jest oczywiste.
    >+ > No to "z cyfraka" można też nagrać na CD. A "wydruk" jak "poglądówkę"
    >+ > zapodać.
    >+ > Czemu maltretujesz człowieka że ma cały aparat dostarczać jako
    >+ > dowód ? ;)
    >+
    >+ Nie cały aparat. Kartę pamięci.

    No toż "brak powodu".
    Rozumiem fakt że optymalnie byłoby jakby aparat zapisywał .BMP
    w .ZIP coby były sensowne sumy kontrolne :] aby wykluczyć
    teoretyczną możliwość przekłamania "po drodze"...

    >+ rzecz w tym, że wówczas perzestaje to mieć
    >+ racjonalny sens. No bo zaletą cyfropwki jet to, że to prościej i taniej. Ale
    >+ w tej sytuacji, to zczyna sie strasznie drogo to robić.

    Popatrz na to tak: sam wywodzisz że posłużenie się aparatem
    nagrywającym na CD "załatwiałoby sprawę".
    No to traktujemy jako "aparat" skrzynkę fotograficzną + PC
    z nagrywarką...

    JEŚLI ktoś chce się dopuścić manipulacji to proces nagrywania
    na płytkę mu nie pomoże :] ani nie zaszkodzi. Brak podstaw (IMHO)
    do domagania się "karty pamięci" :(
    Mógłbym rozumiem wymóg żeby aparat zapisywał w .RAW
    Ale czy przedstawimy oryginalny zbiór nr 1 czy nr 2 to przecież
    bez znaczenia :(

    pozdrowienia, Gotfryd