  • Data: 2004-10-27 17:30:58
    Temat: Re: Obrona konieczna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KOMTUR" <k...@U...TO.W.DIABLY.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:clnk1u$6vl$1@news.onet.pl...

    > Chyba ze to bedzie łyżka do opon :)

    Moja odpowiedź jest aktualna nawet dla słupa telefonicznego. To, czy obronę
    konieczną przekroczono podlega ocenie sądu. Z zasady się przyjmuje, że nie
    przekroczono.

    Osobiście jestem zdania, że dla klarowności sytuacji powinien być specjalny
    artykuł karny na przekroczenie obrony koniecznej. Jest to kwestia
    techniczna. Po prostu z tego artykułu by się ewentualnie wszczynało
    postępowanie. Chodzi raczej o kwestię psychologiczną. Co innego, jak Ci
    zarzut zabójstwa stawiają, a co innego przekroczenia obrony koniecznej. Ale
    jest, jak jest.