    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 14 Sep 2012 09:56:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Obowiązkowe/dobrowolne ?! ubezpieczenie w szkole

    On Fri, 14 Sep 2012, Michal Jankowski wrote:

    > Sam pewnie jeździ radiowozem ufundowanym przez gminę.

    O ile pamiętam, z tym przypadkiem jest kłopot: nie nadaje się
    na "wzorzec", bo dla policji (policji, nie policjantów!) wprowadzone
    zostały odrębne przepisy, ograniczające możliwość fundowania
    środków przez osoby trzecie.
    Ale w przypadku gminy możesz mieć rację :) (gmina być może ciągle
    może coś policji podarować, nie wiem)
    Niemniej wersja o bezprawności (karalności) przyjęcia darowizny
    *na rzecz* i *w imieniu* (z p. widzenia prawa cywilnego to jest
    istotne, każde ze sformułowań osobno, IMO również powinno się to
    przekładać na rozumienie przytaczanego przepisu KK) instytucji
    (poza przypadkami, kiedy jest to odrębnie zabronione) nijak mi
    nie pasuje.

    pzdr, Gotfryd