    From: " Kroelewicz" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązki właściciela mieszkania
    Date: Sun, 12 Jul 2009 17:54:54 +0000 (UTC)

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > (...)
    > Odczyt ogrzewania,
    Nie musisz wpuszczać, rozliczą Ci zgodnie z uchwałą wspólnoty (spółdzielni);
    BTW trzeba było przekonać resztę właścicieli (spółdzielców), by ogrzewanie
    rozliczane było od metra i byłby spokój.

    > odczyt gazu
    Ktoś Ci to tłumaczył chyba dwa tygodnie temu. Raz w roku dostawca chciałby
    zobaczyć, jak wygląda Twoje rzeczywiste zużycie. Ba, raz w roku (albo i dwa)
    przyjdzie kontrola szczelności instalacji (oczywiście możesz przeprowadzić ją
    na własny rachunek i dostarczyć odpowiedni protokół wraz z poświadczoną kopią
    uprawnień kontrolującego do zarządcy budynku).

    > test komina,
    Obowiązek, ZTCP dwa razy w roku (oczywiście możesz przeprowadzić na własny
> [...]

    > Oczywiście o wszystkim nie informowali lub informowali
    > wywieszką na drzwiach klatki tuż przed terminem.
    Oczywiście możesz przekonać pozostałych właścicieli (spółdzielców) do
    wymuszenia na zarządcy budynku obowiązku listownego (za potwierdzeniem
    odbioru) informowania każdego lokatora o planowanej kontroli/odczycie
    (ogrzewania, bo na gaz i ener. elektyczną masz pewnie umowę bezpośrednio z
    dostawcą). Nie zdziw się tylko, gdy koszty zarządu wzrosną o 15 zł
    miesięcznie.

    > Na takich wywieszkach
    > pisali, że moim obowiązkiem jest udostępnienie mieszkania, bo w przeciwnym
    > wypadku odpowiedzialność karna czy coś w ten deseń.
    To następnym razem doczytaj "ten deseń"... Zwykle jest tam też telefon do
    wykonawcy przeglądu/odczytującego.

    > Czy jako właściciel mieszkania mam zapewnić stały nadzór? Nie wolno mi
    > zostawić mieszkania i wyjechać np. na pół roku? Jak to prawnie wygląda?
    1. Jeśli akceptujesz ryzyko utraty posiadania mieszkania (półroczne, zadbane
    pustostany są idealne na schronienia dla matek z dziećmi i w ciąży...) -
    proszę bardzo.
    2. Ale zarządca budynku ma prawo do kontroli elementów instalacji
    wpływających na bezpieczeństwo i komfort innych właścicieli/spółdzielców/
    lokatorów. Czort wie, czy instalacja gazowa Ci się nie rozszczelniła albo
    woda w rurach nie zamarzła...
    3. Jeśli jesteś nie tylko właścicielem mieszkania, ale także tam mieszkasz
    powinieneś wykonać szereg obowiązków - wymeldować się, powiadomić urząd
    skarbowy, kontrahentów itd. A jeśli nie masz takiej ochoty to podaj swoje
    dane - z przyjemnością puszczę przeciwko Tobie nakaz zapłaty, który
    uprawomocni się dzięki prawidłowemu dostarczeniu pod wskazany adres...

    GK