    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązki policji
    Date: Sun, 5 Feb 2012 23:29:21 +0100

    Użytkownik "Wojciech Malinowski" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jgmgja$1k8$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na przepisy dotyczące obowiązków policji
    > (jeśli mają jakiekolwiek obowiązki), czy też uprawnień obywatela w
    > kontaktach z policją?

    Z bólem serca, ale sensu ściemniać nie ma i aż dziwię sie, ze jeszcze ktoś
    nie podał: art. 305§1 kpk. Zawiadomienie przyjąć trzeba. Ewentualnie można
    wydać postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania (po przyjęciu
    zawiadomienia), na które pokrzywdzonemu (niekoniecznie musi nim być
    zawiadamiający) przysługuje zażalenie. Pouczenie miało sens, o ile osoba,
    która przyszła z zamiarem złożenia zawiadomienia uznałaby rację policjanta.
    Czasem coś, co wydaje się komuś przestępstwem nim nie jest i jeśli uda się
    przekonać o tym interesanta, to szkoda czasu wszystkich na pisanie głupich
    papierów. Ale jeśli ten pomimo pouczenia stwierdza, ze chce złożyć
    zawiadomienie, to niestety nie ma co ściemniać.