  • Data: 2008-09-17 07:28:03
    Temat: Re: Obowiązek szkolny
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcial bym spytac, jak to jest z obowiazkiem szkolnym, bo czegos tu nie
    > rozumiem. Niby obowiazek szkolny jest do 18 roku zycia. A przeciez
    > gimnazjum konczy sie w wieku okolo 16 lat. Zadna szkola srednia nie jest
    > obowiazkowa. Ani nawet zadna zawodowka. Wiec ten okres od 16 do 18 roku
    > zycia gdzie taki mlody czlowiek ma obowiazek sie uczyc? I jakie sa
    > sankcje, jesli zamiast sie uczytc, znajdzie sobie prace?

    Mylisz troche pojecia. Obowiazek szkolny dotyczy szkoly podstawowej i
    gimnazjum. Czyli do tych szkół musi chodzic (wiem, upraszczam). Obowiazek
    nauki jest do 18go roku zycia. Czyli po gimnazjum musi isc sie uczyc dalej -
    obojetnie do jakiej szkoly.
    Sankcje - najwyzej kara nalozona (nie wiem przez kogo, burmistrz, wojt,
    kurator?).