  • Data: 2008-03-14 23:09:33
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisal:
    > Nie wiem, co prawda, o czym mówisz, ale lubię wiedzę nawet jeśli dziś jest
    > ona praktycznie zbędna.

    Spojrz na fotke na stronie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Odra_1305

    Tak wygladal procesor Odry 1305. To u gory plus zasloniety przod drzwiczek
    to "konsola" operatorska w wariancie najbardziej prymitywnym. Czysty hardware
    przelacznikowy, jak juz to Gotfryd raczyl zauwazyc.

    Bardziej hardcorowy wariant: IBM 360
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:IBM360-65-1.cor
    estore.jpg

    Robi wrazenie, nie? Takie dwie maszyny nasluchiwaly na przelomie
    lat szescdziesiatych i siedemdziesiatych sieci czujnikow sejsmicznych
    w dzunglach Wietnamu, aby wykryc przemarsze VietCongu. Ot, taki idee fixe
    Roberta McNamary ;)

    > Odpadam w przedbiegach. Moje uczniowskie początki to ZX Spectrum (nie
    > gumiak - już ten z interfacem kempstona i sztywną klawiaturą), a i tak byłem
    > zdrowo zapóźniony bo już wówczas 286 były przestarzałe, standardem były 386,
    > a 496 DX wlazły na rynek.

    Zaczalem od PC-XT w 1984, potem zostalem zdegradowany do Odry 1305, potem do K202,
    potem do zlomow z lat szescdziesiatych, a potem pod koniec 1985 mialem upgrade do
    PC/AT.
    Alez wtedy byla ulga :D A zaraz w 1986 byla zabawa z pierwszym OS/2 w dwoch
    wersjach: IBM i Microsoftu - roznily sie logiem :) Potem Windows 1.01 na dyskietkach
    5,25
    i konkurencyjny GEM na PC.
    --
    Pozdrawiam,