    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek odczytu liczników energii
    Date: Mon, 3 Nov 2008 14:57:12 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 06:48:07 -0800, Thomas napisał(a):

    > Mam to na piśmie:
    > "Nie odnotowaliśmy z Pana strony żadnej reklamacji związanej z
    > wysokością sporządzonych w tym okresie faktur." z podpisem samodzielnego
    > referenta.

    A faktury były czy ich nie było?
    Zresztą, to nie ma aż takiego znaczenia. Wysłanie faktury (i niezłożenie
    reklamacji) nie oznacza, że doszło do uznania długu. Nawet bowiem uznanie
    niewłaściwe wymaga podjęcia jakiejś czynności przez dłużnika (np.
    złożenia wniosku o rozłożenia na raty).
    Gdyby tak było to każdy przedsiębiorca kierujący do odbiorcy faktury w
    związku ze świadczeniem okresowym, dopisujący na rozliczeniu kwotę salda
    zaległości mógłby twierdzić, iż w ten sposób przerywa się bieg
    przedawnienia ;)

    > Dzięki za odpowiedź. Anyway, odbiorca raczej nie ma obowiązku
    > weryfikować tych liczników, więc jest sens z nimi walczyć?

    O to co przedawnione -- jest.
    O to co nieprzedawnione -- płacić.
    Ale myślę, że płacić wg stawek takich jak mówi jakiś regulamin czy umowa
    (oni MUSZĄ mieć takie regulacje! elektrownia nie może ot tak sobie
    ustanawiać taryf), a nie wg stawki na dziś.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl